Algemene voorwaarden van Fletcher Hotels
Neem alstublieft onze Algemene Voorwaarden zorgvuldig door voor een zorgeloos verblijf. Wij exploiteren diverse hotels, restaurants, eventlocaties en wellnessresorts. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op al onze (Horeca)overeenkomsten en gelden voor al onze huidige en toekomstige hotels, eventlocaties en wellnessresorts. Als u vragen heeft, laat het ons dan weten. Wij willen u alvast bedanken voor uw verblijf op een van onze locaties.
Leeswijzer: Onze Algemene Voorwaarden bestaan uit negen hoofdstukken. Hoofdstuik A geldt voor alle (Horeca)overeenkomsten, tenzij daarvan in de hoofdstukken B tot en met I is afgeweken. De hoofstukken B tot en met I gelden voor specifieke situaties en kunnen naast elkaar van toepassing zijn, indien (Horeca)overeenkomsten zijn gesloten voor twee of meer verschillende (Horeca)diensten.
Onder de navolgende woorden wordt in deze Algemene Voorwaarden telkens het volgende verstaan:
1.1
Annulering
Een in schriftelijke vorm door de Klant aan Fletcher Hotels gedane mededeling dat van één of meer overeengekomen (Horeca)diensten geheel of gedeeltelijk geen gebruik zal worden gemaakt, dan wel de in schriftelijke vorm gedane mededeling van Fletcher Hotels aan de Klant dat één of meer overeengekomen (Horeca)diensten geheel of gedeeltelijk niet verstrekt zullen worden.
1.2
Arrangement
Een door Fletcher Hotels samengesteld pakket van diensten, zoals een combinatie van overnachting(en), maaltijden en/of activiteiten.
1.3
Event
Een door Fletcher Hotels georganiseerd evenement dat gehouden wordt in of nabij een van de hotels van Fletcher Hotels.
1.4
Fletcher Hotels / BLUE
De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Fletcher Hotels Exploitatie B.V., gevestigd aan de Buizerdlaan 2 te 3435 SB Nieuwegein, ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 30194735, e-mail:
gastensupport@fletcher.nl
, telefoon: (0347) 750430.
1.5
Gast
De natuurlijke perso(o)n(en) aan wie Fletcher Hotels op grond van een met de Klant gesloten (Horeca)overeenkomst één of meer (Horeca)dienst(en) verleent.
1.6
Groep
Een Groep van tien (10) of meer Gasten aan wie door Fletcher Hotels (Horeca)diensten worden verleend op grond van een of meer als samenhangend te beschouwen (Horeca)overeenkomsten dan wel een boeking voor zeven (7) of meer kamers.
1.7
(Horeca)dienst(en)
Het door Fletcher Hotels verstrekken van diensten op het gebied van logies en/of eten en/of drank en/of het ter beschikking stellen van wellnessfaciliteiten, (zaal)ruimte en/of terreinen en/of het verlenen van toegang tot Events, alles met alle daarbij behorende werkzaamheden en diensten, en alles in de ruimste zin van het woord.
1.8
(Horeca)gelegenheid
Een van de vestigingen van Fletcher Hotels.
1.9
(Horeca)overeenkomst/Reservering
Een overeenkomst tussen Fletcher Hotels en een Klant ter zake van een of meer door Fletcher Hotels te verlenen (Horeca)diensten tegen een door de Klant te betalen prijs. In plaats van de term (Horeca)overeenkomst wordt soms de term reservering gebruikt.
1.10
Individu
Iedere persoon, vallende onder Gast of Klant, die niet behoort tot een Groep als bedoeld in artikel 1.6.
1.11
Ingangsdatum
Het moment waarop op grond van de (Horeca)overeenkomst het verlenen van de (Horeca)dienst(en) aanvangt.
1.12
Klant
De natuurlijke of rechtspersoon die met Fletcher Hotels een (Horeca)overeenkomst heeft gesloten of de intentie heeft (mogelijk) een (Horeca)overeenkomst te sluiten.
1.13
Kurken- en keukengeld
Het bedrag verschuldigd voor het in de ruimten van Fletcher Hotels nuttigen van niet door Fletcher Hotels verstrekte drank- en/of etenswaren.
1.14
No-show
Het door een Klant zonder Annulering geen gebruik maken van een of meer op grond van een (Horeca)overeenkomst te verstrekken (Horeca)diensten.
1.15
Omzetgarantie
Een schriftelijke verklaring van de Klant dat ter zake één of meer (Horeca)overeenkomsten door Fletcher Hotels minimaal een bepaald bedrag aan omzet door Fletcher Hotels zal worden gerealiseerd.
1.16
Particulier
Een Klant die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
1.17
Reserveringswaarde
De waarde van de (Horeca)overeenkomst, die gelijk is aan de totale omzetverwachting (omzet voor Fletcher Hotels voortvloeiend uit hetgeen wordt geleverd op grond van de (Horeca)overeenkomst) van Fletcher Hotels inclusief eventueel toeristenbelasting en B.T.W. ter zake van een met een Klant gesloten (Horeca)overeenkomst. De omzetverwachting is gebaseerd op de offerte en eventuele opvolgende schriftelijke prijsafspraken en/of, indien deze op dit punt geen uitsluitsel bieden of er geen sprake is van een offerte en opvolgende prijsafspraken, de binnen dat Fletcher Hotels geldende gemiddelden.
1.18
Schriftelijk
Onder schriftelijk wordt in de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden ieder geval ook steeds verstaan: per e-mail of digitaal contactformulier mits de verzender er zeker van is dat de andere partij het bericht heeft ontvangen.
1.19
Zakelijke Klant
Een Klant die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
2.1
De Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden zijn met uitsluiting van alle andere algemene voorwaarden van toepassing op de totstandkoming en de inhoud van alle door Fletcher Hotels te sluiten (Horeca)overeenkomsten, alsmede op alle aanbiedingen ter zake de totstandkoming van deze (Horeca)overeenkomsten. Indien daarnaast toch andere algemene voorwaarden van toepassing mochten zijn, prevaleren in geval van tegenstrijdigheid de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden.
2.2
Afwijken van de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden is slechts schriftelijk en per (Horeca)overeenkomst mogelijk. Aan wijzigingen kunnen geen rechten worden ontleend voor volgende (Horeca)overeenkomsten met Fletcher Hotels.
2.3
De Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden gelden ook voor alle natuurlijke en rechtspersonen waarvan Fletcher Hotels gebruik maakt of heeft gemaakt bij het sluiten en/of uitvoeren van een (Horeca)overeenkomst en/of een andere overeenkomst of bij het exploiteren van haar bedrijf.
2.4
De Klant en/of Gast die gebruik maakt van de diensten van Fletcher Hotels accepteert dat de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden prevaleren boven de (algemene) voorwaarden die door een eventuele bemiddelaar – waaronder een (online) verkoopwebsite – van toepassing zijn verklaard.
3.1
Fletcher Hotels biedt de Klant verschillende mogelijkheden voor het maken van een reservering (het aangaan van een (Horeca)vereenkomst), onder meer via www.fletcher.nl en de websites van de (horeca)gelegenheden), telefonisch of per e-mail of via een website van een externe partij. De reservering is pas definitief nadat de Klant (van Fletcher Hotels) per e-mail een bevestiging heeft ontvangen. De Klant is verantwoordelijk voor het juist en volledig invullen dan wel doorgeven van alle tijdens het reserveringsproces gevraagde gegevens.
3.2
Fletcher Hotels kan te allen tijde om welke reden dan ook het sluiten van een (Horeca)overeenkomst weigeren, tenzij een zodanige weigering plaatsvindt uitsluitend op één of meer gronden die in artikel 137c van het Wetboek van Strafrecht als discriminatie zijn aangemerkt.
3.3
Alle door Fletcher Hotels gedane aanbiedingen ter zake de totstandkoming van een (Horeca)overeenkomst zijn vrijblijvend. De aanbiedingen worden altijd gedaan onder voorbehoud van beschikbaarheid. Doet Fletcher Hotels binnen een redelijke termijn na aanvaarding door de Klant een beroep op bedoeld voorbehoud dan wordt de beoogde (Horeca)overeenkomst geacht niet tot stand te zijn gekomen.
3.4
Als bij de aanbieding voor een (Horeca)dienst bij vergissing of door een typefout overduidelijk een verkeerde prijs of verkeerde informatie is vermeld, bijvoorbeeld in het geval een hotelkamer of een arrangement worden aangeboden voor een tarief dat substantieel en aantoonbaar lager is dan gebruikelijk, heeft Fletcher Hotels het recht de (Horeca)overeenkomst te annuleren nadat de fout is ontdekt. De Klant wordt hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd en een eventueel reeds ontvangen betaling wordt zo spoedig mogelijk geretourneerd. Indien de Klant de (Horeca)overeenkomst in stand wenst te houden, heeft Fletcher Hotels het recht het juiste tarief in rekening te brengen.
3.5
Een (Horeca)overeenkomst voor een Klant en/of Gast(en) aangegaan door tussenpersonen (waaronder cargadoors, (online)reisbureaus of -agenten, externe websites en andere horecabedrijven e.d.), al dan niet in naam van hun relatie(s), worden geacht mede voor rekening en risico van deze tussenpersonen te zijn gesloten. Fletcher Hotels is aan tussenpersonen geen commissie of vergoeding, hoe ook genaamd, verschuldigd, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders overeengekomen. De Klant en/of Gast en de tussenperso(o)n(en) zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het verschuldigde.
4.1
Fletcher Hotels is, onverminderd het bepaalde in de hiernavolgende artikelen, krachtens de (Horeca)overeenkomst verplicht op de overeengekomen tijdstippen de overeengekomen (Horeca)diensten te verlenen op de in de betreffende (horeca)gelegenheid gebruikelijke wijze.
4.2
Fletcher Hotels kan naast deze Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden nadere gedrags- en/of huisregels van toepassing verklaren door dit duidelijk kenbaar te maken aan de Klant en/of Gast.
4.3
Indien de Klant en/of Gast niet of niet volledig voldoet aan de verplichtingen die hij uit welken hoofde ook jegens Fletcher Hotels heeft, dan is Fletcher Hotels gerechtigd de dienstverlening op te schorten.
4.4
Fletcher Hotels mag voorts op ieder moment en per direct (Horeca)diensten aan een Gast of het verlenen van toegang tot een (horeca)gelegenheid beëindigen wanneer de Gast de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden en/of de huisregels overtreedt, of zich op een andere manier zodanig gedraagt dat de orde en de rust in de (horeca)gelegenheid en/of de normale exploitatie daarvan wordt verstoord. De Gast dient alsdan op eerste verzoek de (horeca)gelegenheid te verlaten. Fletcher Hotels kan, in aanvulling daarop aan de Klant en/of de Gast een ontzegging voor (on)bepaalde duur opleggen.
4.5
Fletcher Hotels mag de in de artikelen 4.3 en 4.4 beschreven bevoegdheden slechts uitoefenen indien de aard en de ernst van de door de Klant en/of Gast begane overtredingen daartoe in redelijkheid voldoende aanleiding geven. De Klant en/of Gast heeft in dat geval geen recht op restitutie, tenzij nadien vast zou komen te staan dat Fletcher Hotels de Klant en/of Gast ten onrechte de toegang heeft ontzegd.
4.6
Fletcher Hotels is na overleg met het ter plaatse bevoegd gezag gerechtigd de (Horeca)overeenkomst wegens gegronde vrees voor verstoring van de openbare orde buitengerechtelijk te ontbinden. Maakt Fletcher Hotels van deze bevoegdheid gebruik, dan zal Fletcher Hotels tot geen enkele schadevergoeding jegens de Klant en/of Gast gehouden zijn.
4.7
Fletcher Hotels is niet verplicht enig goed van een Gast in ontvangst en/of bewaring te nemen. Indien zij wel goederen in ontvangt en/ of bewaring neemt en de Gast hiervoor geen vergoeding betaalt, is dat voor risico van de Gast. Fletcher Hotels is in dat geval niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Fletcher Hotels. Indien Fletcher Hotels voor het in ontvangst en/of in bewaring nemen enig bedrag aan de Gast in rekening brengt, zal Fletcher Hotels op die goederen letten als een goed huisvader, onverminderd het overigens in deze Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden bepaalde.
4.8
Fletcher Hotels is niet verplicht enig huisdier van de Gast toe te laten en kan aan de toelating voorwaarden verbinden. Voor de toelating van assistentiehonden gelden de wettelijke regeling(en), inclusief de daarin aan- gegeven uitzonderingen.
4.9
Fletcher Hotels heeft, indien zich feiten en omstandigheden voordoen die haar bij het aangaan van de (Horeca)overeenkomst niet bekend waren noch bekend konden zijn, die zij niet heeft kunnen voorzien of voorkomen en die het uitvoeren van de (Horeca)overeenkomst door Fletcher Hotels zodanig bemoeilijken dat het uitvoeren van de (Horeca)overeenkomst onmogelijk dan wel bezwaarlijk wordt, het recht om van de Klant en/of Gast te verlangen dat deze genoegen neemt met een andere accommodatie en/of locatie dan volgens de (Horeca)overeenkomst beschikbaar gesteld zou worden. De Klant en/of Gast ontvangt in dat geval geen schadevergoeding. Indien door Fletcher Hotels eventuele meerkosten in rekening worden gebracht, heeft de Klant en/of Gast de mogelijkheid het alternatief te weigeren en het deel van de (Horeca)overeenkomst waarop de wijziging betrekking heeft met onmiddellijke ingang te beëindigen, onverminderd zijn verplichtingen uit hoofde van andere (Horeca)overeenkomsten.
5.1
De Klant is verplicht om ervoor te zorgen dat tenminste één van de Gasten die gebruik maken van een of meer overeengekomen (Horeca)diensten de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt.
5.2
De Klant en/of de Gast is verplicht om mee te werken aan redelijke verzoeken van Fletcher Hotels in het kader van diens wettelijke plichten omtrent onder andere veiligheid, identificatie, voedselveiligheid/hygiëne en beperking van overlast.
5.3
De Klant en/of Gast is verplicht zich te gedragen volgens de in de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden opgenomen gedragsregels en volgens de huisregels van Fletcher Hotels en dient de redelijke aanwijzingen en instructies van Fletcher Hotels op te volgen. De huisregels van Fletcher Hotels zijn te vinden op www.fletcher.nl en op locatie. Redelijke aanwijzingen mogen mondeling worden gegeven.
5.4
Overlast door (overmatige) consumptie van alcohol wordt door Fletcher Hotels niet getolereerd en kan leiden tot sancties als bedoeld in artikel 4.3 en 4.4. Fletcher Hotels heeft het recht ingeval van wangedrag het schenken van alcohol te staken.
5.5
Bij diefstal van drank of andere zaken zal, wordt bovenop de verkoopkosten, door de Klant en/of Gast een boete verschuldigd zijn € 150,00 per incident. Van diefstal zal aangifte worden gedaan.
6.1
Het is de Klant en/of de Gast uitdrukkelijk verboden om een ruimte in een (Horeca)gelegenheid te gebruiken voor prostitutie en andere vormen van seksuele dienstverlening, mensenhandel of enige vorm van uitbuiting, kansspelen en/of handel in verdovende middelen en/of bont dan wel voor enige andere strafbare activiteit.
6.2
Het is de Klant en/of de Gast uitdrukkelijk verboden om wapens en/of verdovende middelen mee te brengen naar een locatie van Fletcher Hotels dan wel op locatie wapens en/of verdovende middelen te gebruiken. Overtreding van dit verbod zal leiden tot het ontzeggen van (verdere) toegang voor de Klant en/of de Gasten en of derden die het betreft en een melding aan de politie. Onder meebrengen naar een locatie van Fletcher Hotels wordt in het kader van dit artikel mede verstaan het aanwezig zijn van wapens en/of verdovende middelen in bagage van de Klant en/of Gast die ingevolge het door de Klant geboekt arrangement door Fletcher Hotels van een locatie wordt vervoerd naar een of meer andere locaties.
6.3
Fletcher Hotels zal de bevoegde autoriteiten informeren over door haar geconstateerde overtredingen van verboden als beschreven in de artikelen 6.1 en 6.2. Voort zal Fletcher Hotels de (Horeca)overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen. De Klant en/of Gast heeft in dat geval geen recht op restitutie en/of schadevergoeding.
6.4
Bij overtreding van de verboden als beschreven in de artikelen 6.1 en 6.2 is de Klant en/of Gast aan Fletcher Hotels een direct opeisbare boete verschuldigd gelijk aan vijf maal de Reserveringswaarde.
6.5
In aanvulling op het bepaalde in artikel 6.4 is de Klant en/of Gast jegens Fletcher Hotels aansprakelijk voor alle schade, hoe ook genaamd, die Fletcher Hotels lijdt als gevolg van de verboden activiteiten, waaronder uitdrukkelijk begrepen aan haar van overheidswege opgelegde bestuurlijke boetes, lasten onder dwangsom etc.
6.6
Het is niet toegestaan in de vestigingen van Fletcher Hotels te roken of te vapen. Roken en/of vapen is wel toegestaan op open, niet-omsloten terrassen en/of open niet-omsloten balkons.
7.1
Fletcher Hotels is niet verantwoordelijk voor het in bewaring nemen van achtergebleven of gevonden goederen. Na melding van het achterblijven van goederen aan de Klant en/of Gast, dient de Klant en/of Gast de goederen binnen 14 dagen op te halen. Fletcher Hotels is niet verplicht de goederen op te sturen. Indien Fletcher Hotels hiertoe wel overgaat, gebeurt dit voor rekening en risico van de Klant en/of Gast. Goederen die na 14 dagen niet zijn opgehaald, mogen door Fletcher Hotels op kosten van de Klant en/of Gast worden afgevoerd. Voor gevonden voorwerpen waarvan de eigenaar niet bekend is, gelden de wettelijke regels.
7.2
In de (horeca)gelegenheid verloren of achtergelaten voorwerpen, die door een Gast worden gevonden, moeten zo spoedig mogelijk bij Fletcher Hotels worden ingeleverd.
8.1
Indien in de (Horeca)overeenkomst is overeengekomen dat de Klant zelf etenswaren en dranken zal meenemen en/of een externe cateraar inhuurt, zal Fletcher Hotels de HACCP-regels (dit zijn regels ter waarborging van de voedselveiligheid) ten aanzien van die etenswaren en dranken strikt controleren en naleven.
8.2
Indien is overeengekomen dat de Klant zorgdraagt voor het geheel of gedeeltelijk aanleveren van eigen etenswaren en/of dranken die door Fletcher Hotels zullen worden bereid, is de Klant ervoor verantwoordelijk dat de etenswaren en/of dranken tijdig worden aangeleverd zodat Fletcher Hotels tijdig alle noodzakelijk voorbereidingen op locatie kan uitvoeren. De Klant dient er voorts voor te zorgen dat alle etenswaren en/of dranken voldoen aan de op het moment van levering ervan geldende HACCP-regels, bij gebreke waarvan Fletcher Hotels het recht heeft de etenswaren en/of dranken te weigeren.
8.3
Fletcher Hotels aanvaardt geen aansprakelijkheid voor (de kwaliteit van) de in dit artikel 8 bedoelde etenswaren en/of dranken: de Klant vrijwaart Fletcher Hotels voor alle eventuele hiermee verband houdende aanspraken van derden.
8.4
De Klant is ermee bekend dat Fletcher Hotels bij de bereiding van maaltijden gebruik maakt van keukens waar (ook) producten met glutenbevattende granen, ei, vis, pinda, noten, soja, melk, lactose, schaaldieren, weekdieren, selderij, mosterd, sesamzaad, sulfiet en lupine worden verwerkt en bewaard. Fletcher Hotels aanvaardt dienaangaande geen aansprakelijkheid en de Klant vrijwaart Fletcher Hotels voor alle eventueel hiermee verband houdende aanspraken van derden.
9.1
Elke Klant en/of Gast die deelneemt aan een event, een reservering plaatst, die plaatsneemt aan een tafel in een (horeca)gelegenheid of anderszins een overeenkomst aangaat met Fletcher Hotels, is in beginsel verplicht een consumptie/(Horeca)dienst af te nemen.
9.2
Fletcher Hotels kan de Gast verbieden om zelf meegebracht dan wel door een maaltijdbezorgservice geleverd eten en/of drinken te nuttigen in de (horeca)gelegenheid, daaronder het terras mede begrepen. Indien Fletcher Hotels het nuttigen van zelf meegebracht dan wel door een maaltijdbezorgservice geleverd eten en/of drinken toestaat, kan Fletcher Hotels aan het toestaan daarvan voorwaarden verbinden, waaronder het in rekening brengen van een Kurken- en keukengeld, of de wijze van afleveren van eten en/of drinken door een maaltijdbezorgservice.
9.3
Het in artikel 9.2 bedoelde Kurken- en keukengeld wordt vooraf overeengekomen dan wel, bij gebreke van een voorafgaande overeenkomst, in redelijkheid door Fletcher Hotels vastgesteld.
10.1
De Klant en/of Gast is de in de (Horeca)overeenkomst overeengekomen prijs verschuldigd. De prijzen worden zo veel mogelijk gespecificeerd vermeld op lijsten die door Fletcher Hotels op een voor de Klant en/of Gast zichtbare plaats zijn aangebracht of zijn opgenomen in een lijst die aan de Klant en/of Gast, desnoods op diens verzoek, wordt overhandigd of die via digitale bronnen toegankelijk is voor de Klant en/of Gast. Een lijst wordt geacht voor de Klant en/of Gast zichtbaar te zijn aangebracht indien deze zichtbaar is in de normaal toegankelijke ruimten van Fletcher Hotels.
10.2
Voor bijzondere diensten, zoals het gebruik van garderobe, garage, safe, wasserij of stomerij, telefoon, roomservice, t.v.-huur etc. kan door Fletcher Hotels een vooraf bekend gemaakte extra vergoeding in rekening worden gebracht.
10.3
Indien in de (Horeca)overeenkomst door de Klant een Omzetgarantie is afgegeven, is de Klant in alle gevallen verplicht tenminste het in de Omzetgarantie bepaalde bedrag aan Fletcher Hotels te betalen. Indien de (Horeca)overeenkomst (gedeeltelijk) wordt opgezegd door een Particulier en de (Horeca)overeenkomst gekwalificeerd wordt als een overeenkomst van opdracht, kan de Particulier niet gehouden worden aan de Omzetgarantie en dient hij alleen de daadwerkelijke kosten en een redelijk loon te vergoeden.
10.4
Alle rekeningen, daaronder mede begrepen rekeningen ter zake Annulering of No-show, zijn door de Klant verschuldigd op het moment dat ze aan hem worden gepresenteerd. De Klant dient per direct voor contante betaling of betaling per bank of giro zorg te dragen, tenzij anders overeengekomen. Fletcher kan steeds tussentijdse betaling verlangen voor reeds verleende (Horeca)diensten.
10.5
De in een offerte of (Horeca)overeenkomst vermelde prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van totstandkoming van de offerte of de (Horeca)overeenkomst geldende kostenfactoren. Fletcher behoudt zich het recht voor om, indien na de datum waarop de (Horeca)overeenkomst tot stand is gekomen, maar voor de Ingangsdatum verhogingen in een of meer kostenfactoren optreden, deze verhogingen bij de Klant in rekening te brengen. Dit wordt in dat geval schriftelijk gemeld aan de Klant. Daarnaast heeft Fletcher Hotels het recht jaarlijks een inflatiecorrectie toe te passen in januari van elk jaar, berekend op basis van het laatst bekende door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vastgestelde consumentenprijsindex-cijfer (CPI). Ook de inflatiecorrectie wordt schriftelijk aan de Klant meegedeeld.
10.6
Indien sprake is van een Particulier en de prijsverhoging als bedoeld in artikel 10.5 plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de (Horeca)overeenkomst, dan heeft de Klant het recht de (Horeca)overeenkomst kosteloos te ontbinden (annuleren), mits dat gebeurt binnen zeven dagen nadat Fletcher Hotels hem over de prijsverhoging heeft geïnformeerd.
10.7
De Klant en de Gast zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle bedragen die één van hen of die zij beiden aan het horecabedrijf uit welken hoofde ook verschuldigd zijn. (Horeca)overeenkomsten worden behoudens andersluidend beding geacht mede namens elke Gast gesloten te zijn. Door te verschijnen geeft de Gast te kennen dat de Klant bevoegd was hem bij het sluiten van de betreffende (Horeca)overeenkomst te vertegenwoordigen.
10.8
Zolang de Klant niet geheel aan al zijn verplichtingen jegens Fletcher Hotels heeft voldaan is Fletcher Hotels gerechtigd om haar prestaties op grond van de (Horeca)overeenkomst op te schorten en alle goederen welke door de Klant in Fletcher Hotels zijn meegebracht onder zich te nemen en te houden, totdat de Klant ten genoegen van Fletcher Hotels aan al zijn verplichtingen jegens Fletcher Hotels heeft voldaan (retentierecht).
10.9
De Klant kan voor een betaling met creditcard gebruik maken van beveiligde afrekenpagina’s. Het bedrag wordt afgerekend op het moment dat de Klant de reservering plaatst en daarvan een bevestiging heeft ontvangen.
10.10
Indien andere dan contante betaling is overeengekomen dienen alle facturen, voor welk bedrag ook, door de Klant binnen veertien dagen na factuurdatum aan Fletcher Hotels te worden voldaan. Indien een factuur wordt gezonden is Fletcher Hotels te allen tijde bevoegd een kredietbeperkingstoeslag van 2% van het factuurbedrag in rekening te brengen, welke vervalt indien de Klant de factuur binnen veertien dagen voldoet.
10.11
Als tijdige betaling achterwege blijft, is de Klant in gebreke zonder dat enige ingebrekestelling zal zijn vereist. Uitsluitend indien de Klant een natuurlijk persoon (consument) is, stuurt Fletcher Hotels bij achterwege blijven van betaling, eenmalig een ingebrekestelling en stelt zij de Klant in de gelegenheid het factuurbedrag op een termijn van tenminste 14 dagen na ontvangst van de ingebrekestelling door de Klant alsnog te betalen.
10.12
Als de Klant in gebreke is moet hij aan Fletcher Hotels alle incassokosten vergoeden. Voor Particulier worden de buitengerechtelijke incassokosten berekend conform de wet. Voor een Zakelijke Klant geldt een percentage van 15% van het openstaande factuurbedrag met een minimum van € 50,-.
10.13
Iedere betaling zal, ongeacht enige door de Klant bij die betaling geplaatste aantekening dan wel gemaakte opmerking, worden geacht te strekken in mindering op de schuld van de Klant aan Fletcher Hotels in de navolgende volgorde:
10.14
Betaling geschiedt in Euro’s. Als niet duidelijk is vermeld of sprake is van een bedrag in- of exclusief btw is bij een Particulier sprake van een bedrag inclusief btw en bij een Zakelijke Klant van een bedrag exclusief btw. Indien Fletcher Hotels buitenlandse betaalmiddelen accepteert dan geldt de op het moment van betaling geldende marktkoers. Fletcher Hotels kan daarbij bij wijze van administratiekosten een bedrag in rekening brengen dat overeenkomt met maximaal 10% van het bedrag dat in vreemde valuta wordt aangeboden. Fletcher Hotels kan dit bewerkstelligen door de geldende marktkoers met maximaal 10% aan te passen.
10.15
Fletcher Hotels is nimmer gehouden om andere betaalmiddelen dan contanten te accepteren en kan aan acceptatie van dergelijke andere betaalmiddelen voorwaarden verbinden.
11.1
Fletcher Hotels kan van de Klant verlangen dat deze onder Fletcher Hotels een waarborgsom deponeert. Ontvangen waarborgsommen worden deugdelijk geadministreerd, dienen uitsluitend tot zekerheid voor Fletcher Hotels voor de tijdige en correcte nakoming van verplichtingen door de Klant. Waarborgsommen gelden uitdrukkelijk niet als reeds gerealiseerde omzet. Tot meerdere zekerheid van Fletcher Hotels kan deze voorts van de Klant verlangen medewerking te verlenen aan het verstrekken van de benodigde gegevens, teneinde de waarborgsom en de mogelijkheid tot het uitwinnen daarvan zo veel als mogelijk zeker te stellen, waaronder het maken van een afdruk of kopie van de creditcard van de Klant. Hierbij wordt rekening gehouden met de privacyregelgeving.
11.2
Indien tijdige betaling door de Klant uitblijft, mag Fletcher Hotels zich verhalen op de waarborgsom voor al datgene dat de Klant verschuldigd is. Indien dat in de (Horeca)overeenkomst is overeengekomen mag Fletcher het door de Klant verschuldigde bedrag ook direct verrekenen met de waarborgsom. Het overschot dient door Fletcher Hotels onverwijld aan de Klant te worden terugbetaald.
12.1
De (Horeca)overeenkomst wordt uitgevoerd voor rekening en risico van de Klant. De Klant is tevens verantwoordelijk voor de Gasten en/of derden die door de Klant zijn ingehuurd om diensten te verlenen of die anderszins betrokken zijn bij de (Horeca)overeenkomst en hetgeen daaruit voortvloeit. De Klant vrijwaart Fletcher Hotels voor aanspraken van de Gasten en/of derden.
12.2
De Klant, de Gast en/of derden die door de Klant zijn ingehuurd om diensten te verlenen zijn hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voor Fletcher Hotels en/of enige derde is en/of zal ontstaan als direct of indirect gevolg van een tekortkoming en/of onrechtmatige daad, waaronder overtreding van de huisregels is begrepen, begaan door de Klant en/of de Gast en/of derden die door de Klant zijn ingehuurd om diensten te verlenen, alsmede voor alle schade die is veroorzaakt door enig dier en/of enig goed waarvan zij houder zijn of die onder hun toezicht staan.
12.3
Fletcher Hotels is tegenover de Gast aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming door Fletcher Hotels in de nakoming van de overeenkomst, tenzij die tekortkoming niet kan worden toegerekend aan Fletcher Hotels dan wel aan personen van wier hulp Fletcher Hotels bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt.
12.4
Indien Fletcher Hotels aansprakelijk is, is haar aansprakelijkheid beperkt voor directe schade en overigens tot het bedrag dat wordt uitgekeerd door haar aansprakelijkheidsverzekering, vermeerderd met het eigen risico. Indien en voor zover om welke reden dan ook geen uitkering plaatsvindt en Fletcher Hotels gehouden zou zijn een schade te vergoeden, is deze schade beperkt tot de Reserveringswaarde.
12.5
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door toedoen van door haar ingeschakelde derden.
12.6
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor diefstal, beschadiging of verlies van goederen die door een Gast zijn meegebracht naar de (horeca)gelegenheid, daar zijn gedeponeerd of achtergelaten. De Klant vrijwaart Fletcher Hotels tegen aanspraken van Gasten terzake.
12.7
Indien voor de Klant en/of Gast aan in bewaring gegeven goederen waarvoor een vergoeding in rekening wordt gebracht, schade ontstaat ten gevolge van beschadiging of vermissing zal Fletcher Hotels die schade in redelijkheid vergoeden. Schadevergoeding is niet verschuldigd ter zake in de afgegeven goederen aanwezige andere goederen.
12.8
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt aan of met voertuigen van de Klant of Gast. Parkeren geschiedt voor eigen risico.
12.9
Fletcher Hotels is, tenzij de wet dwingendrechtelijk anders bepaalt, niet aansprakelijk voor schade direct of indirect aan wie of wat ook ontstaan als direct of indirect gevolg van enig gebrek of enige hoedanigheid of omstandigheid aan, in of op enig roerend of onroerend goed waarvan Fletcher Hotels houder, (erf)pachter, huurder dan wel eigenaar is of dat anderszins ter beschikking van Fletcher Hotels staat.
12.10
De Klant en/of Gast is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van alle aan Fletcher Hotels verstrekte informatie en gegevens, waaronder tevens alle relevante informatie met betrekking tot uitvoering van de (Horeca)overeenkomst en allergieën. Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit haar handelen indien dit gebaseerd is op door de Klant en/of Gast onjuist of onvolledig verstrekte informatie.
12.11
Fletcher Hotels houdt zoveel mogelijk rekening met eventuele allergieën die zijn gemeld, maar kan hierover geen garanties geven. Er kan daarnaast niet worden voorkomen dat sporen van ingrediënten die niet gewenst zijn toch in het voedsel voorkomen, tenzij uitdrukkelijk anders gemeld. Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor de gevolgen hiervan.
12.12
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om, vóór het aangaan van de (Horeca)overeenkomst, na te gaan of een eventuele locatie geschikt is voor het beoogde doel. Indien hiervan geen sprake is, komt dat voor rekening en risico van de Klant en is het Fletcher Hotels niet aansprakelijk voor enige schade. In dat geval dient de overeengekomen prijs volledig te worden voldaan.
12.13
Fletcher Hotels verstrekt slechts vrijblijvende informatie en is niet aansprakelijk voor de inhoud en/of de gevolgen van door haar verstrekte informatie.
12.14
De Klant dient zich voldoende te verzekeren tegen de uit dit artikel voortvloeiende gevolgen.
13.1
Er is sprake van overmacht voor Fletcher Hotels bij een omstandigheid die niet aan haar kan worden toegerekend, maar wel de uitvoering van de (Horeca)overeenkomst zodanig in de weg staat dat uitvoering daarvan onmogelijk is dan wel bezwaarlijk wordt. Hiervan is onder andere (maar niet uitsluitend) sprake bij intrekking van vergunningen, nationale rouw, verhindering en onderbreking van transportmogelijkheden als gevolg waarvan de benodigde producten/zaken niet kunnen worden geleverd, personeelstekort, storingen bij/in de (horeca)gelegenheid en belemmeringen veroorzaakt door maatregelen, wetten en/of besluiten van internationale, nationale en regionale (overheids)instanties.
13.2
Bij overmacht bekijken Fletcher Hotels en de Klant in onderling overleg en in alle redelijkheid of de (Horeca)overeenkomst kan worden opgeschort, dan wel aan de nieuwe situatie kan worden aangepast, bijvoorbeeld door de (Horeca)overeenkomst te wijzigen en/of te verplaatsen. Kostenverlagingen en/of kostenverhogingen ten gevolge van voornoemde aanpassingen komen volledig te gunste c.q. voor rekening en risico voor de Klant.
13.3
Indien opschorting of aanpassing niet mogelijk blijkt, hebben Fletcher Hotels en de Klant het recht de (Horeca)overeenkomst of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan te ontbinden.
13.4
Indien een van de partijen bij een (Horeca)overeenkomst niet in staat is om aan enige verplichting uit die (Horeca)overeenkomst te voldoen, is hij verplicht de andere partij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
14.1
Dit artikel is van toepassing indien de (Horeca)overeenkomst als gevolg van epidemische en besmettelijke ziektes door overheidsmaatregelen niet in de overeengekomen vorm kan worden uitgevoerd. Onder overheidsmaatregelen worden verstaan de op dat moment geldende overheidsregels en -maatregelen in verband met epidemische ziektes. Dit artikel treedt pas in werking nadat de overheidsmaatregelen zijn doorgevoerd.
14.2
Fletcher Hotels spant zich in het in artikel 14.1 bedoelde geval maximaal in om bij de uitvoering van de (Horeca)overeenkomst de overheidsmaatregelen in acht te nemen.
14.3
De Klant dient ervoor zorg te dragen dat Gasten de overheidsmaatregelen in acht nemen tijdens de uitvoering van de (Horeca)overeenkomst.
14.4
Fletcher Hotels is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor het niet naleven van de overheidsmaatregelen door de Klant en/of de Gast. De Klant en/of de Gast vrijwaart Fletcher Hotels tegen eventuele claims terzake.
14.5
Indien de (Horeca)overeenkomst als gevolg van overheidsmaatregelen niet in de overeengekomen vorm uitgevoerd kan worden, beschouwen partijen dit als overmacht ten gevolge van epidemische ziektes en gelden de overmachtsbetalingen uit deze Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden.
14.6
Het (tijdelijk) staken van dienstverlening/opschorten van een (Horeca)overeenkomst door het niet naleven van overheidsmaatregelen door de Klant en/of de Gasten is geen overmacht.
14.7
Als uitgangspunt geldt dat de (Horeca)overeenkomst aan de overheidsmaatregelen wordt aangepast. Fletcher Hotels en de Klant en/of Gast bekijken in onderling overleg of aanpassing mogelijk is, waarbij beide partijen oplossingsgericht, redelijk en billijk zullen handelen.
14.8
Indien de (Horeca)overeenkomst wordt aangepast conform de voorgaande bepaling, blijft de tussen Fletcher Hotels en de Klant overeengekomen Reserveringswaarde aan Fletcher Hotels verschuldigd, met dien verstande dat hierop alle kostenverlagingen in mindering en alle kostenverhogingen in meerdering worden gebracht. Fletcher Hotels spant zich in om kostenverhogingen te minimaliseren en kostenverlagingen te maximaliseren. De Klant en/of de Gast begrijpt dat Fletcher Hotels daarvoor mede afhankelijk is van alle betrokken leveranciers en de door hen gehanteerde voorwaarden.
14.9
Indien de (Horeca)overeenkomst niet aangepast kan worden aan de overheidsmaatregelen, is het uitgangspunt dat het moment van uitvoering van de (Horeca)overeenkomst wordt verplaatst. Fletcher Hotels en de Klant bepalen in onderling overleg of verplaatsing mogelijk is, waarbij partijen oplossingsgericht, redelijk en billijk zullen handelen.
14.10
Indien het moment van uitvoering van de (Horeca)overeenkomst wordt aangepast, blijft de tussen Fletcher Hotels en de Klant overeengekomen Reserveringswaarde aan Fletcher Hotels verschuldigd, met dien verstande dat hierop alle kostenverlagingen in mindering en alle kostenverhogingen in meerdering worden gebracht. Fletcher Hotels spant zich in om kostenverhogingen te minimaliseren en kostenverlagingen te maximaliseren. De Klant en/of de Gast begrijpt dat Fletcher Hotels daarvoor mede afhankelijk is van alle betrokken leveranciers en de door hen gehanteerde voorwaarden.
14.11
Indien de (Horeca)overeenkomst niet aangepast kan worden in het kader van dit artikel, kan deze door een van partijen worden beëindigd waarbij de dienstverlening door Fletcher Hotels wordt geannuleerd. In dat geval blijft de tussen Fletcher Hotels en de Klant overeengekomen Reserveringswaarde aan Fletcher Hotels verschuldigd, met dien verstande dat hierop alle kostenverlagingen in mindering en alle kostenverhogingen in meerdering worden gebracht. Fletcher Hotels spant zich in om kostenverhogingen te minimaliseren en kostenverlagingen te maximaliseren. De Klant en/of de Gast begrijpt dat Fletcher Hotels daarvoor mede afhankelijk is van alle betrokken leveranciers en de door hen gehanteerde voorwaarden. Indien sprake is van een Particulier dienen door de Klant – voor wat betreft dat deel van de (Horeca)overeenkomst dat wordt gekwalificeerd als overeenkomst van opdracht – de daadwerkelijke kosten en een redelijk loon te worden vergoed in plaats van de Reserveringswaarde voor dat deel van de (Horeca)overeenkomst.
15.1
Klachten kunnen direct mondeling worden gemeld bij de receptie van de (horeca)gelegenheid. Indien de klacht niet is of kon worden verholpen of deze niet naar tevredenheid is opgelost, kan de Klant/Gast de klacht binnen 7 dagen na uitvoering van de (Horeca)overeenkomst dan wel conform de daarvoor geldende wettelijke termijn schriftelijk en voldoende gemotiveerd aan Fletcher Hotels melden via het in artikel 1.4 vermelde (e-mail)adres.
15.2
Na ontvangst van de klacht gaan partijen in overleg over een oplossing. Indien nakoming van de (Horeca)overeenkomst nog (gedeeltelijk) mogelijk is, wordt Fletcher Hotels hiertoe in ieder geval door de Klant/Gast in de gelegenheid gesteld.
16.1
Fletcher Hotels verwerkt persoonsgegevens. In de privacyverklaring is opgenomen welke gegevens worden verwerkt en met welk doel.
17.1
Op de (Horeca)overeenkomsten is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.
17.2
Ingeval van geschillen tussen Fletcher Hotels en een Klant en/of een Gast is bij uitsluiting bevoegd de bevoegde rechter in de woonplaats van Fletcher Hotels, tenzij krachtens dwingende wetsbepaling een andere rechter bevoegd is en onverminderd de bevoegdheid van Fletcher Hotels het geschil te laten beslechten door de rechter die bij gebreke van dit beding bevoegd zou zijn.
17.3
Alle vorderingen van de Klant verjaren na verloop van een jaar na het moment waarop zij zijn ontstaan.
17.4
De ongeldigheid van één of meer van de bedingen in deze algemene voorwaarden laat de geldigheid van alle andere bedingen onverlet. Blijkt een beding in deze algemene voorwaarden om enigerlei reden ongeldig, dan worden partijen geacht een geldig vervangend beding overeengekomen te zijn dat het ongeldige beding naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.
18.1
Reserveringen voor een Groep, zaalruimte en/of buitenterreinen moeten worden maakt via groups@fletcher.nl , sales@fletcher.nl of via de betreffende (horeca)gelegenheid.
19.1
Indien de (horeca)gelegenheid die mogelijkheid biedt, kan de Klant een reservering maken, bijvoorbeeld voor lunch of diner. Er worden in dat geval een datum, tijdstip en aantal Gasten overeengekomen voor de reservering.
19.2
Fletcher Hotels kan voorwaarden verbinden aan een reservering, zoals betaling van een bedrag als borg, een aanbetaling of een herbevestiging.
19.3
Indien de Klant, al dan niet met gebruikmaking van een voucher, een tafel heeft gereserveerd voor een bepaalde periode (timeslot) en de Klant en/of zijn Gasten niet binnen een half uur na het gereserveerde tijdstip is (zijn) gearriveerd, kan Fletcher Hotels niet garanderen dat de volledige maaltijd aan de Klant en/of zijn Gasten kan worden geserveerd.
19.4
In geval van een No show is de Klant aan Fletcher Hotels een bedrag verschuldigd gelijk aan de Reserveringswaarde, tenzij dat op grond van wet niet is toegestaan.
20.1
Fletcher Hotels communiceert vooraf over het tijdstip waarop de accommodatie ter beschikking van de Gast wordt gesteld en voor welk tijdstip de Gast dient te hebben uitgecheckt.
20.2
In geval van een No show is de Klant aan Fletcher Hotels een bedrag verschuldigd gelijk aan de Reserveringswaarde, tenzij dat op grond van wet niet is toegestaan.
Annulering algemeen
21.1
De Klant is te allen tijde bevoegd een (Horeca)overeenkomst op te zeggen (te annuleren). Voor eventuele hieraan verbonden kosten gelden als uitgangspunt de wettelijke bepalingen, tenzij in dit artikel uitdrukkelijk anders wordt bepaald.
21.2
Niet restitueerbare reserveringen (bijvoorbeeld vouchers) kunnen niet kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd.
Annulering van een (Horeca)overeenkomst bestaande uit het verstrekken van logies door de Klant
21.3
De Klant kan de (Horeca)overeenkomst bestaande uit het verstrekken van logies annuleren via annuleren@fletcher.nl .
Flexibel annuleren
21.4
Fletcher Hotels biedt Klanten de mogelijkheid te kiezen voor de optie “flexibel annuleren”, in welk geval de Klant kan annuleren tot 24 uur voor de dag van aankomst en, indien van deze mogelijkheid gebruik wordt gemaakt, een Annuleringsvergoeding van € 10,00 aan Fletcher Hotels verschuldigd is.
21.5
Flexibel annuleren is niet mogelijk bij Flechter Hotel Amsterdam en Fletcher Wellness-Hotel Leiden en bij reserveringen voor een Groep.
21.6
De Annuleringsvergoeding als bedoeld in artikel 21.4 wordt ofwel verrekend met het boekingsbedrag indien de Klant het boekingsbedrag vooruit heeft betaald, ofwel aan de Klant gefactureerd indien hij heeft gekozen voor een betaling in de desbetreffende vestiging van Fletcher Hotels. Het factuurbedrag dient door de Klant binnen de op de factuur aangegeven termijn te zijn voldaan.
21.7
Ingeval van een Annulering binnen de in artikel 21.4 genoemde termijn en in het geval van No-show, is de Klant het volledige boekingsbedrag verschuldigd. Voor Fletcher Hotel-Restaurant Arnsberg-Sauerland en Fletcher Waldhotel Nordrhein-Westfalen bedraagt het verschuldigde bedrag 90% van de boekingswaarde.
Niet-flexibel annuleren
21.8
Ingeval de Klant niet heeft gekozen voor flexibel annuleren en geen sprake is van een reservering voor een Groep, kan de Klant tot vijf dagen voor de datum van aankomst kosteloos annuleren, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Bij een Annulering op een tijdstip vanaf vijf dagen of minder voor de datum van aankomst is de Klant het volledige boekingsbedrag verschuldigd.
21.9
In afwijking van het bepaalde in artikel 21.8 geldt dat (Horeca)overeenkomsten met Fletcher Stadshotel Den Haag, Fletcher Boutique Hotel Slaak-Rotterdam, Fletcher Hotel-Restaurant Wings-Rotterdam en/of Fletcher Hotel Rotterdam-Airport tot 48 uur voor de dag van aankomst kosteloos geannuleerd kunnen worden. Een (Horeca)overeenkomst met Fletcher Hotel Amsterdam en/of Fletcher Wellness-Hotel Leiden kan tot 24 uur voor de dag van aankomst worden geannuleerd. Een (horeca)overeenkomst met Fletcher Hotel-Restaurant Arnsberg-Sauerland en Fletcher Waldhotel Nordrhein-Westfalen kan tot 72 uur voor de dag van aankomst worden geannuleerd, anders bedraagt het verschuldigde bedrag 90% van de boekingswaarde.
21.10
Indien sprake is van een reservering voor een Groep maken de voorwaarden voor Annulering deel uit van de (Horeca)overeenkomst. Het bepaalde in de artikelen 21.4 tot en met 21.09 is niet van toepassing.
21.11
Indien logies onderdeel uitmaakt van een reservering waarin ook andere vormen van dienstverlening zijn opgenomen, dan geldt bij Annulering van die reservering dat het bepaalde in de artikelen 21.1 en 21.2 en artikel 21.4 tot en met 21.10 van overeenkomstige toepassing zijn op het logiesgedeelte van die reservering.
Annulering van de (Horeca)overeenkomst bestaande uit het verstrekken van eten en/of drank door de Klant
21.12
Indien de tafelreservering betrekking heeft op een arrangement, zoals bijvoorbeeld een Paasbrunch of Kerstdiner, is kosteloos annuleren mogelijk tot 24 uur voor het aanvangstijdstip van de reservering. Bij annulering binnen 24 uur voor het aanvangstijdstip is de Klant aan Fletcher Hotels de (volledige) reserveringswaarde verschuldigd, tenzij dat op grond van de wet niet is toegestaan.
21.13
Wanneer een reservering voor een (Horeca)dienst bestaande uit het verstrekken van eten en/of drinken (tafelreservering) is gemaakt, is de Klant bij Annulering aan Fletcher Hotels een vergoeding verschuldigd gelijk aan de percentages van de Reserveringswaarde die bij de reservering bekend zijn gemaakt. Deze vergoeding zal door Fletcher Hotels aan de Klant worden gefactureerd en dient door de Klant binnen de op de factuur vermelde termijn te zijn voldaan.
Annulering van de (Horeca)overeenkomst door Fletcher Hotels
21.14
Fletcher Hotels kan de (Horeca)overeenkomst annuleren (opzeggen), wanneer er sprake is van gewichtige redenen.
22.1
Kamers kunnen worden gereserveerd via:
23.1
Het maken van een zaalreservering met daarmee samenhangende (Horeca)diensten kan via:
Algemeen
24.1
Annulering door de Klant is mogelijk tegen betaling van de Annuleringskosten.
24.2
Indien de Klant een tafel heeft gereserveerd voor een bepaalde periode (timeslot) en de Klant en/of zijn Gasten niet binnen een half uur na het gereserveerde tijdstip is (zijn) gearriveerd, kan Fletcher Hotels niet garanderen dat de volledige maaltijd aan de Klant en/of zijn Gasten kan worden geserveerd.
24.3
Ingeval van een No-show is de Klant in alle gevallen verplicht de Reserveringswaarde te betalen.
Annulering reservering logies voor Individuen
24.4
De Klant is ingeval van Annulering van een reservering voor logies, al dan niet met ontbijt, voor een of meer Gasten aan Fletcher Hotels de Reserveringswaarde of een percentage daarvan verschuldigd, een en ander op basis van de navolgende staffel:
Annulering reservering logies voor Groepen
24.5
Ingeval van Annulering van een reservering voor logies, al dan niet met ontbijt, voor een Groep bent u aan Fletcher Hotels de Reserveringswaarde of een percentage daarvan verschuldigd, een en ander op basis van de navolgende staffel:
Annulering reservering eten en/of drank voor Individuen
24.6
Wanneer een reservering voor een (Horeca)dienst bestaande uit het verstrekken van eten en/of drinken (tafelreservering) is gemaakt voor minder dan 10 personen, is de Klant bij Annulering binnen 24 uur voor de datum van aankomst aan Fletcher Hotels een vergoeding verschuldigd gelijk aan de percentages van de Reserveringswaarde die bij de reservering bekend zijn gemaakt. Deze vergoeding zal door Fletcher Hotels aan de Klant worden gefactureerd en dient door de Klant binnen de op de factuur vermelde termijn te zijn voldaan.
Annulering reservering eten en/of drank voor Groepen
24.7
Ingeval van Annulering van een reservering voor eten en/of drank voor een Groep is een vergoeding gelijk aan de Reserveringswaarde of een percentage daarvan verschuldigd, een en ander op basis van de navolgende staffel:
Indien een menu is overeengekomen
Indien geen menu is overeengekomen
Annulering van andere (Horeca)diensten dan logies en/of eten en/of drinken voor Individuen
24.8
Ingeval van een Annulering van een reservering voor een of meer andere (Horeca)diensten dan logies en/of eten en/of drinken voor Individuen is een vergoeding gelijk aan de Reserveringswaarde of een percentage daarvan verschuldigd, een en ander op basis van de navolgende staffel:
Annulering van andere (Horeca)diensten dan logies en/of eten en/of drinken voor Groepen
24.9
Ingeval van een Annulering van een reservering voor een of meer andere (Horeca)diensten dan logies en/of eten en/of drinken voor een Groep is een vergoeding gelijk aan de Reserveringswaarde of een percentage daarvan verschuldigd, een en ander op basis van de navolgende staffel:
Annulering door Fletcher Hotels
24.10
Fletcher Hotels is bevoegd een reservering te annuleren, tenzij anders is overeengekomen.
24.11
Indien Fletcher Hotels een reservering annuleert is het bepaalde in de artikelen voor eten en/of drinken annuleert, is het bepaalde in onder 24.4 t/m 24.9 van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat Fletcher in dat geval de Reserveringswaarde of een percentage daarvan aan de Klant verschuldigd is.
24.12
Fletcher Hotels kan reserveringen voorts annuleren, zonder tot betaling van de hiervoor bedoelde bedragen gehouden te zijn, wanneer er sprake is van gewichtige redenen.
24.13
Van gewichtige redenen is onder meer sprake indien er voldoende aanwijzingen bestaan dat een bijeenkomst:
24.14
Maakt Fletcher Hotels van bevoegdheid gebruik van haar bevoegdheid als bedoeld in artikel 23.12 nadat de betreffende bijeenkomst begonnen is, dan is de Klant gehouden tot betaling van de tot dat tijdstip genoten diensten en vervalt de betalingsverplichting voor het overige. De vergoeding voor ontvangen diensten wordt in voorkomend geval naar tijdsevenredigheid berekend.
24.15
Fletcher Hotels heeft het recht om, in plaats van de in artikel 24.12 bedoelde bevoegdheid uit te oefenen, nadere eisen te stellen aan het verloop van een bijeenkomst. Indien voldoende aanwijzingen bestaan dat de nadere eisen door de Klant en/of de Gasten niet zullen worden nageleefd, dan is Fletcher bevoegd haar in artikel 24.12 bedoelde bevoegdheden alsnog uit te oefenen.
25.1
Het bepaalde in dit hoofdstuk D is uitsluitend van toepassing indien in de (horeca)gelegenheid een zwembad en/of wellnessfaciliteiten aanwezig zijn.
26.1
De Gast is verplicht zich in het zwembad en de wellnessfaliciteiten te gedragen volgens de op zichtbare plaatsen in het zwembad en de wellnessfaciliteiten opgehangen aanvullende gedragsregels, welke ook zijn in te zien op de www.fletcher.nl . Door gebruik te maken van het zwembad- en/of de wellnessfaciliteiten gaat de Gast akkoord met deze gedragsregels. Het bepaalde in dit artikel is een uitwerking van artikel 5.3. De artikelen 4.4, 5.4, 5.5 en 6 zijn van overeenkomstige toepassing.
27.1
In aanvulling op artikel 12 geldt dat het gebruik van het zwembad en/of de wellness faciliteiten geheel voor eigen risico is. Er wordt geen toezicht gehouden.
27.2
Fletcher Hotels heeft het recht voor het zwembad of de wellness faciliteiten (tijdelijk) te sluiten voor onderhoud of ten behoeve van activiteiten door derden.
27.3
Gasten die schade toebrengen aan eigendommen/materialen in het zwembad of de wellness faciliteiten zijn aansprakelijk voor daarmee verband houdende kosten. Ingeval van (opzettelijke) vernieling zal hiervan melding worden gemaakt bij de politie.
28.1
Gasten mogen het zwembad gebruiken indien zij beschikken over een minimaal zwemniveau (diploma A).
28.2
Gasten die niet beschikken over een minimaal zwemniveau als bedoeld in artikel 28.1 en/of Gasten met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking die de vaardigheid tot zwemmen aanzienlijk beïnvloedt, zijn ongeoefende zwemmers.
28.3
Ongeoefende zwemmers mogen slechts gebruik maken van het zwembad indien:
29.1
Gasten dienen ten minste 18 jaar of ouder te zijn. Fletcher Hotels heeft het recht om, bij twijfel over de leeftijd van een Gast, om diens legitimatiebewijs te vragen.
30.1
Bij gebruik van het zwembad en de wellness faciliteiten is het dragen van zwemkleding verplicht.
30.2
De Gast zal zich bij het gebruik van het zwembad en de wellness faciliteiten onthouden van:
30.3
Gasten mogen het zwembad en de wellness faciliteiten niet gebruiken indien zij:
31.1
Het bepaalde in dit hoofdstuk is van uitsluitend van toepassing bij een (voorgenomen) bezoek aan een van de BLUE vestigingen van Fletcher Hotels.
31.2
In dit hoofdstuk wordt Fletcher Hotels aangeduid als “BLUE”.
32.1
Een saunabezoek en/of een behandeling is alleen mogelijk op basis van een voorafgaande Reservering.
32.2
Reserveringen kunnen uitsluitend worden gemaakt door personen van 18 jaar en ouder. Personen van 16 tot 18 jaar mogen de BLUE vestigingen als Gast bezoeken, doch uitsluitend onder begeleiding van een persoon van 18 jaar of ouder.
32.3
BLUE heeft het recht om de Klant, voorafgaand aan het inchecken, te vragen naar een geldig legitimatiebewijs. BLUE is gerechtigd om een Klant die zich niet kan legitimeren de toegang tot de betreffende BLUE vestiging te weigeren.
32.4
Reserveren is mogelijk via:
32.5
In afwijking van het bepaalde in artikel 3.1 komt bij een online reservering de overeenkomst tussen de Klant en BLUE tot stand op het moment dat de Klant de reservering definitief heeft bevestigd en de (deel)betaling via de betaalmodule is voldaan. Bij telefonische reserveringen komt de overeenkomst tot stand op het moment dat BLUE de reserveringsbevestiging per e-mail aan de Klant heeft verzonden en de in de reserveringsbevestiging verzochte (deel)betaling door BLUE is ontvangen. De Klant dient de reserveringsbevestiging op juistheid te controleren en eventuele onjuistheden direct aan BLUE door te geven. Indien de (deel)betaling niet binnen de in de reserveringsbevestiging vermelde termijn is ontvangen, heeft BLUE het recht het gereserveerde saunabezoek en/of de behandelingen zonder nadere berichtgeving vrij te geven voor andere Klanten.
32.6
Bij een online reservering geeft de Klant een aankomst- en vertrektijd op. Eventuele behandelingen worden ingepland tussen de door de Klant opgegeven aankomst- en vertrektijd. De aanvangstijden van de behandelingen worden bij aankomst door BLUE aan de Klant meegedeeld. Mocht het inplannen van een behandeling binnen de door de Klant opgegeven aankomst- en vertrektijd niet mogelijk zijn, dan zal de BLUE vestiging binnen twee werkdagen na het tot stand komen van de overeenkomst telefonisch of per mail contact met de Klant opnemen om te overleggen over een passende oplossing.
32.7
Indien de Klant bij het maken van de reservering gebruik wil maken van bepaalde acties, vouchers, e-tickets en/of cadeaukaarten, dan dient gereserveerd te worden via een speciale online pagina. De online pagina is nadrukkelijk vermeld bij de actie of op de voucher, e-ticket en/of cadeaukaart. Het is voor deze acties, vouchers, e-tickets en/of cadeaukaarten niet mogelijk om een reguliere reservering te maken en vervolgens de reservering om te zetten naar de actie/entree met voucher, e-ticket en/of cadeaukaart. BLUE hanteert per actie, voucher, e-ticket of cadeaukaart een bepaalde beschikbaarheid. Hierdoor kan het voorkomen dat voor bepaalde dagen niet geen gebruik gemaakt kan worden van een bepaalde actie, voucher, e-ticket en/of cadeaukaart, terwijl voor die dagen wel reguliere reserveringen kunnen worden gemaakt.
32.8
Het wijzigen van een reservering is alleen mogelijk met de voorafgaande instemming van BLUE. BLUE is niet verplicht aan een wijziging mee te werken.
33.1
De Klant is aan BLUE het bedrag vermeld op de (online) reserveringsbevestiging verschuldigd.
33.2
Alle prijzen en bijkomende kosten zijn inclusief btw en zijn in te zien op www.bluewellness.nl .
33.3
Kortingsacties die worden gepubliceerd nadat een saunabezoek en/of behandeling is gereserveerd, kunnen niet met terugwerkende kracht alsnog op de gemaakte reservering worden toegepast.
34.1
Annuleren dient telefonisch plaats te vinden bij de BLUE vestiging waar de reservering is gemaakt.
34.2
Annuleren is niet mogelijk indien dat bij een bepaalde actie of op de voucher, de e-ticket of de cadeaubon uitdrukkelijk is vermeld.
34.3
Het annuleren van uitsluitend een saunabezoek kan kosteloos, behoudens in het geval als bedoeld in artikel 34.6.
34.4
Het annuleren van een of meer behandelingen of een Arrangement bestaande uit saunabezoek en een of meer behandelingen, is tot 24 uur voor het door de Klant vermelde aankomsttijdstip kosteloos. Bij een Annulering 24 uur of korter voor het door de Klant vermelde aankomsttijdstip is de Klant 50% van het in de reserveringsbevestiging vermelde bedrag verschuldigd. De Klant zal dat bedrag, voor zover dat nog niet (volledig) bij de reservering is voldaan, in binnen acht dagen na Annulering aan BLUE dienen te voldoen.
34.5
Indien de Klant zonder te annuleren niet op het door de Klant vermelde aankomsttijdstip verschijnt en geen gebruik maakt van zijn reservering, is de Klant 100% van het in de reserveringsbevestiging vermelde bedrag verschuldigd. De Klant zal dat bedrag, voor zover dat nog niet (volledig) bij de reservering is voldaan, binnen acht dagen na zijn No-show aan BLUE dienen te voldoen.
34.6
Het annuleren van een Reservering saunabezoek waarvan de Klant voor de betaling (geheel of gedeeltelijk) een voucher, e-ticket en/of cadeaukaart heeft verzilverd, is niet mogelijk. Het is enkel mogelijk om de Reservering te verplaatsen, mits dat gebeurt tot 1 uur voor aankomst en binnen de geldigheidstermijn van de voucher, e-ticket en/of cadeaukaart. Een Reservering van behandelingen waarvan de Klant voor de betaling (geheel of gedeeltelijk) een voucher of e-ticket heeft verzilverd kan eveneens uitsluitend worden verplaatst, met dien verstande dat verplaatsing ten minste 24 uur voor aankomst dient te gebeuren en binnen de geldigheidstermijn van de voucher, e-ticket en/of cadeaukaart.
35.1
Vouchers, e-tickets, cadeaubonnen hebben de daarop uitdrukkelijk vermelde geldigheidsduur. (Speciale) acties hebben eveneens een geldigheidsduur. Indien de geldigheidsduur is verstreken, kan de voucher, e-ticket of cadeaubon niet meer worden gebruikt en kan geen gebruik meer worden gemaakt van (speciale) acties.
35.2
De Klant is verplicht de vouchers, e-ticket of cadeaubon waarvan hij gebruik wil maken bij het inchecken aan BLUE te overhandigen, tenzij door BLUE uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien de Klant dat niet kan, zal BLUE het volle tarief voor het saunabezoek en/of de behandeling(en) in rekening brengen.
36.1
BLUE biedt de mogelijkheid tot het aangaan van een abonnement voor saunabezoek. Een abonnement is hoogstpersoonlijk en is niet overdraagbaar. Andere Klanten kunnen dus geen gebruik maken van het abonnement.
36.2
Een abonnement is uitsluitend verkrijgbaar via de balie van een BLUE vestiging en is, afhankelijk van het gekozen tarief, te gebruiken bij een bepaalde BLUE vestiging of bij alle BLUE vestigingen. Abonnementen kunnen niet tijdens de loopduur ervan worden opgezegd.
36.3
De BLUE maandkaart heeft een geldigheidsduur van 31 dagen, welke termijn aanvangt op de dag van betaling van de BLUE maandkaart en automatisch bij afloop van de termijn eindigt.
36.4
De BLUE jaarkaart heeft een geldigheidsduur van 12 maanden. Betaling kan plaatsvinden ineens vooruit of per maand vooruit. Indien de Klant kiest voor betaling per maand vooruit, ontvangt de Klant maandelijks per e-mail een betaalverzoek; betaling dient dan plaats te vinden binnen de daarin gestelde betaaltermijn, bij gebreke waarvan BLUE de Klant de toegang tot een BLUE vestiging kan ontzeggen totdat het verschuldigde bedrag alsnog door de Klant is voldaan. De termijn van 12 maanden vangt aan op de dag van betaling van (de eerste termijn) van de BLUE jaarkaart. De BLUE jaarkaart wordt, na het einde van de termijn van 12 maanden, steeds voor perioden van een maand verlengd, tenzij de Klant het abonnement met inachtneming van een termijn van één maand opzegt. De Klant heeft na een opzegging het recht tot de einddatum van het abonnement gebruik te maken van de BLUE faciliteiten.
36.5
Het (tijdelijk) stopzetten van een abonnement is slechts mogelijk ingeval van langdurige ziekte of zwangerschap. De Klant dient hiervoor een schriftelijk verzoek bij BLUE in te dienen. BLUE kan de Klant om toezending van een verklaring van de huisarts vragen. De Klant heeft, gedurende de stopzetting van het abonnement, geen toegang tot een (van de) BLUE vestiging(en). De periode van stopzetting telt niet mee bij de berekening van de duur van het abonnement; de duur van de stopzetting wordt derhalve opgeteld bij de overeengekomen duur van het abonnement. Het stopzetten van het abonnement vanwege feestdagen of (langere) vakanties is niet mogelijk.
36.6
BLUE kaarthouders dienen hun bezoek vooraf te reserveren. Dat kan maximaal veertien dagen van tevoren en uitsluitend online via de website www.bluewellness.nl .
37.1
Het bepaalde in dit artikel 37 is een uitwerking van artikel 5.3. De artikel 4.4, 5.4, 5.5 en 6 zijn van overeenkomstige toepassing.
37.2
Het dragen van badkleding is niet toegestaan. BLUE hanteert een 100% blootbeleid. Er zijn geen speciale badkledingdagen.
37.3
Het dragen van slippers is verplicht met uitzondering van saunacabines. Deze zijn desgewenst te koop.
37.4
In de restaurants, de loungeruimtes, de rustruimtes en op de terrassen is het dragen van een badjas verplicht. Deze zijn desgewenst te huur.
37.5
Handdoeken mogen niet meegenomen worden naar het restaurant.
37.6
Uit hygiënisch oogpunt is het verplicht in de droge/warme sauna’s plaats te nemen op een handdoek waarbij ook de voeten op de handdoek rusten.
37.7
Douchen is verplicht vóór gebruik van de faciliteiten. Douchen is tevens verplicht na gebruik van de warme ruimtes (zoals sauna’s) alvorens een bad te betreden.
37.8
Het bezet houden van ligbedden, banken en stoelen (binnen en buiten) zonder dat deze gebruikt worden is niet toegestaan.
37.9
Om alle Gasten optimaal te kunnen laten ontspannen dienen de faciliteiten in rust en stilte gebruikt te worden.
37.10
Het gebruik van het zwembad is op eigen risico, er is geen toezicht aanwezig.
37.11
De BLUE vestigingen zijn rookvrij. In afwijking van artikel 6.7 geldt dat roken en vapen ook in de buitenlucht is niet toegestaan.
37.12
Het gebruik van glaswerk is alleen toegestaan in het restaurant en (indien aanwezig) op het terras en mag niet worden meegenomen naar andere ruimten.
37.13
Er mogen geen handdoeken achterlaten worden in de sauna of op de sauna kachels in verband met brandgevaar.
37.14
Het is de Gast niet toegestaan geuren, water en/of ijs op de saunakachels te gooien.
37.15
De Gast dient zijn persoonlijke bezittingen voor het betreden van de wellnessruimten op te bergen in een afsluitbare locker. Zaken zoals een leesboek, bril, medicijnen e.d. mogen alleen in speciale duurzame BLUE tassen worden meegenomen in de wellnessruimten. De duurzame BLUE tas is te koop bij de balie van de BLUE vestiging en kan bij ieder volgend bezoek opnieuw worden gebruikt.
37.16
Het gebruik van een mobiele telefoon is uitsluitend bij de receptie van de BLUE vestiging toegestaan. Het meenemen en gebruik van mobiele telefoons en apparatuur waarmee foto en/of video opnames kunnen worden gemaakt alsmede alle overige elektronische apparatuur is niet toegestaan. Deze dienen te worden opgeborgen in de lockers (en dus niet in een badjas). Medewerkers van de BLUE vestiging zijn bevoegd dit te controleren. Het meenemen en gebruik van een E-reader zonder camerafunctie is wel toegestaan.
37.17
Het maken van foto’s of filmopnames is ten strengste verboden. Een Gast die zich niet aan dit verbod houdt, dient de BLUE vestiging op eerste verzoek van een medewerker van de BLUE vestiging te verlaten. De Gast dient voorts, onder toezicht van een medewerker van de BLUE vestiging, de gemaakte foto’s en/of filmopnamen direct te verwijderen, bij gebreke waarvan de politie zal worden ingeschakeld.
37.18
Alle vormen van storend gedrag, waaronder onder meer begrepen het toebrengen van vernielingen, het onheus bejegenen van andere Gasten, dronkenschap of het anderszins onder de invloed zijn van drugs en/of medicijnen alsmede gewenste of ongewenste intimiteiten, zijn niet toegestaan.
37.19
Medewerkers van BLUE hebben het recht om, indien zij dat voor de veiligheid van de Gast en de overige Gasten niet meer verantwoord achten, het (verder) schenken van alcohol te weigeren.
37.20
De Gast is verplicht de instructies van de medewerkers op te volgen.
38.1
BLUE behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van de faciliteiten van de BLUE vestigingen.
38.2
BLUE heeft het recht om, indien tijdens de openingstijden van de BLUE vestiging onderhoud uit te (doen) voeren. De Gast kan in een zodanig geval geen aanspraak maken op een vergoeding.
39.1
In aanvulling op artikel 16.1 geldt dat persoonsgegevens met betrekking tot de gezondheid van de Gast uitsluitend worden verzameld en gebruikt uit veiligheidsoverwegingen en voor het (eventueel) opstellen van een passend advies dan wel een aangepaste behandeling. De gegevens zullen niet aan derden worden verstrekt zonder de uitdrukkelijke toestemming van de Gast.
40.1
De Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden zijn (ook) van toepassing op (Horeca)overeenkomsten die tot stand komen via een door Fletcher Hotels voor een Event ingeschakelde officiële (voor)verkooporganisatie (hierna: het “(voor)verkoopadres”).
40.2
Onder plaats waar het Event wordt gehouden, wordt verstaan de feitelijke plaats van het event alsmede alle terreinen, ruimten, velden eromheen, die deel uitmaken van de (horeca)gelegenheid of het complex waarbinnen het Event plaatsvindt.
41.1
Een toegangsbewijs is een door of vanwege Fletcher Hotels verstrekt document (papieren ticket) of een door of vanwege Fletcher Hotels verstrekte barcode (E-ticket, met een unieke code), die de Klant het recht geeft op het bijwonen van een Event. Het toegangsbewijs kan voorts het recht omvatten op een of meer (Horeca)diensten, zoals bijvoorbeeld logies en/of eten en/of drinken.
41.2
Het toegangsbewijs wordt eenmalig verstrekt en geeft een recht op toegang voor één persoon. De persoon die het toegangsbewijs als eerste toont krijgt toegang tot het Event. Fletcher Hotels mag ervan uitgaan dat die persoon de rechthebbende daarop is (en dus de Klant is). Fletcher Hotels is niet gehouden ten aanzien van geldige toegangsbewijzen nadere controle te verrichten. De Klant dient er zelf voor zorg te dragen dat hij het bezit van het toegangsbewijs behoudt. De Klant draagt het risico van verlies, diefstal, beschadiging of misbruik van het toegangsbewijs.
41.3
Fletcher Hotels behoudt zich het recht voor om een maximum te stellen aan het aantal door één Klant te bestellen toegangsbewijzen. De Klant is verplicht om zich aan het door Fletcher Hotels gestelde maximum te houden.
41.4
Alleen bij erkende (voor)verkoopadressen of Fletcher Hotels aangeschafte toegangsbewijzen zijn geldig. Het bewijs dienaangaande rust op de Klant.
41.5
E-tickets worden per e-mail aan de Klant toegezonden. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om ervoor te zorgen dat Fletcher Hotels het e-ticket per e-mail aan de Klant kan worden verstuurd. Daartoe dient de Klant een correct e-mailadres aan Fletcher Hotels te verstrekken.
42.1
De servicekosten bedragen € 1,99 per entreebewijs.
42.2
De Klant heeft recht op terugbetaling van de servicekosten indien:
42.3
De Klant heeft géén recht op terugbetaling van de servicekosten indien:
43.1
Het is de Klant verboden door hem aangeschafte toegangsbewijzen in het kader van commerciële doeleinden aan derden te bieden of te verstrekken.
43.2
Het is de Klant voorts verboden om toegangsbewijzen voor een hogere prijs dan de Klant zelf heeft betaald aan derden te verkopen of anderszins door te geven.
43.3
De Klant die zijn toegangsbewijs aan derden ter beschikking stelt is verplicht om het bepaalde in de Fletcher Hotels Algemene Bepalingen, de bepalingen van dit Hoofdstuk F daaronder uitdrukkelijk begrepen, op te leggen aan die derden en staat er jegens Fletcher Hotels voor in dat deze derden de verplichtingen uit de Fletcher Hotels Algemene Bepalingen onvoorwaardelijk zullen nakomen. Bij gebreke van nakoming van deze verplichting, is de Klant aan Fletcher Hotels een direct opeisbare boete verschuldigd van € 5.000 per overtreding en € 1.000 per dag dat de overtreding voortduurt, onverminderd het recht van Fletcher Hotels op nakoming en/of vergoeding van door Fletcher Hotels geleden of nog te lijden schade.
44.1
De reservering/aankoop van losse toegangsbewijzen (derhalve zonder andere (Horeca)diensten) kan door de Klant niet worden geannuleerd.
44.2
Ingeval van Annulering van een reservering/aankoop van een of meer toegangsbewijzen in combinatie met andere (Horeca)diensten, brengt Fletcher Hotels Annuleringskosten in rekening op basis van de waarde van het geboekte Arrangement. De Annuleringskosten bedragen bij Annulering op een termijn van:
Het (de) toegangsbewijs (toegangsbewijzen) worden in dat geval ongeldig gemaakt.
44.3
Wijziging van de datum en/of de locatie van een Event of een wijziging van het te bezoeken Event in een ander Event is mogelijk, mits de Klant Fletcher Hotels hierom meer dan twee weken voor aanvang van het Event verzoekt, een en ander op basis van beschikbaarheid. De Klant is, indien de toegangsbewijzen voor het andere Event en/of voor de andere datum en/of locatie hoger zijn, verplicht het prijsverschil te voldoen. De Klant heeft geen recht op restitutie, indien de prijs van de toegangsbewijzen voor het andere Event en/of voor de andere datum en/of locatie lager zijn.
44.4
Wijziging van de datum en/of de locatie van een Event of wijziging van het te bezoeken Event in een ander Event binnen een termijn van twee weken voor aanvang van het Event, is slechts mogelijk ingeval van beschikbaarheid en indien de Klant, behalve het prijsverschil tussen de nieuwe en oude toegangsbewijzen een verplaatsingsvergoeding voldoet ter grootte van 10% van het totaal van de door hem voor de oude en eventueel aanvullend voor de nieuwe toegangsbewijzen verschuldigde bedrag. De Klant heeft geen recht op restitutie, indien de prijs van de toegangsbewijzen voor het andere Event en/of voor de andere datum en/of locatie lager zijn.
44.5
Wijziging van de datum en/of de locatie van een event of wijziging van het te bezoeken Event in een ander Event binnen een termijn van zeven dagen voor aanvang van het event is niet mogelijk in geval van een 2-daags Event. In dat geval geldt het bepaalde in artikel 44.2.
45.1
Indien Fletcher Hotels het Event moet annuleren of verplaatsen, al dan niet wegens van overheidswege uitgevaardigde maatregelen, zal Fletcher Hotels de Klant daarvan telefonisch of per e-mail op de hoogte brengen en met de Klant overleggen over een passende oplossing.
46.1
De Klant en/of de derden aan wie de Klant toegangsbewijzen ter beschikking heeft gesteld zijn verplicht om, indien daarom wordt verzocht, mee te werken aan fouillering bij bezoek van het Event.
46.2
De Klant en/of de derden aan wie de Klant toegangsbewijzen ter beschikking heeft gesteld dient gedurende de volledige duur van het Event en zolang hij/zij zich bevind(en) op de locatie van het Event in het bezit te zijn van een onbeschadigd toegangsbewijs of een bij binnenkomst ontvangen polsbandje. Hij is/zij zijn verplicht het toegangsbewijs of het polsbandje op eerste verzoek van Fletcher Hotels, het ordepersoneel of andere bevoegden te tonen.
46.3
De Klant en/of de Gast is verplicht zich op eerste verzoek van Fletcher Hotels te identificeren, zowel tijdens het bezoek van Event als bij bestellen van het toegangsbewijs, onder meer om Fletcher Hotels in staat te stellen te voldoen aan haar wettelijke verplichtingen in het kader van de organisatie van Events.
46.4
Fletcher Hotels is gerechtigd aan de toegang tot het Event een minimumleeftijdsgrens te stellen. Om deze leeftijdsgrenzen te kunnen waarborgen wordt er bij het boeken van tickets voor Events om de leeftijd van de Klant en/of Gast(en) gevraagd en kan er bij entree van het Event gevraagd worden om identificatie. Voor Events waar geen leeftijdsgrens bestaat van 18 jaar of ouder adviseert Fletcher Hotels een minimumleeftijd van 18 jaar voor het zelfstandig bezoeken van Events (dit wil zeggen zonder begeleiding van een meerderjarige Gast).
47.1
Het bepaalde in dit artikel 47 is een uitwerking van artikel 5.3. De artikelen 4.4, 5.4, 5.5 en 6 zijn van overeenkomstige toepassing.
47.2
Het is verboden om zonder schriftelijke toestemming van Fletcher Hotels professionele foto-, film- en andere opnameapparatuur mee te brengen naar de locatie van het event plaatsvindt, op straffe van inbeslagname voor de duur van het Event. Fletcher Hotels aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor in beslag of bewaring genomen zaken.
47.3
Het is verboden glaswerk, plastic flessen, blik, vuurwerk, (vuur)- wapens en/of gevaarlijke voorwerpen, etenswaren in welke verpakking dan ook en/of (alcoholhoudende) dranken en/of drugs mee te brengen naar de locatie van het Event, op straffe van inbeslagname van deze zaken.
47.4
Registratie van het Event in welke vorm dan ook, waaronder begrepen door fotograferen, filmen en het maken van (andere) geluids-, en/of beeldopnamen is verboden, evenals nadruk van en/of overname uit het programma (-boekje), posters en andere drukwerken. Alle zodanige registraties zullen in beslag worden genomen en worden vernietigd.
47.5
In afwijking van het bepaalde in artikel 6.7 geldt dit verbod ook voor roken of vapen in de buitenlucht.
47.6
De Gast is, in aanvulling op het bepaalde in artikel 5.3, verplicht zich (ook) te houden aan aanwijzingen en/of instructies van de exploitanten van de locatie van het Event, het ordepersoneel (beveiliging), de brandweer en andere bevoegden.
48.1
Bij overtreding door de Klant en/of de Gast(en) van (één of meer van) de bepalingen zoals genoemd in de Fletcher Hotels Algemene Voorwaarden dan wel de op de betreffende locatie toepasselijke huisregels dan wel regelingen van overheidswege, is Fletcher Hotels gerechtigd het toegangsbewijs ongeldig te maken en is het bepaalde in artikel 4.4 van overeenkomstige toepassing.
48.2
Indien aannemelijk is dat er sprake is van een vervalsing van het toegangsbewijs is Fletcher Hotels gerechtigd de houder van dit toegangsbewijs de (verdere) toegang tot het Event en eventuele geboekte horecadiensten te weigeren, zonder dat de Klant c.q. deze houder aanspraak kan maken op enige schade die hij hierdoor lijdt. Fletcher Hotels zal in dergelijke gevallen altijd bij de politie aangifte doen van fraude en/of valsheid in geschrifte.
49.1
In aanvulling op het bepaalde in artikel 13 heeft Fletcher Hotels in geval van overmacht in de ruimste zin van het woord, waaronder in dit verband mede wordt begrepen ziekte en/of afzegging van de artiest(en), stakingen, brand, natuurrampen, terroristische dreiging, dag van nationale rouw, van overheidswege opgelegde maatregelen en dergelijke het recht het Event te verplaatsen naar een latere datum of het Event te annuleren.
49.2
Indien het Event als gevolg van of in verband met overmacht door Fletcher Hotels wordt geannuleerd of verplaatst voordat het is aangevangen, zal Fletcher de Klant een aanbod doen voor het bijwonen van een alternatief Event. Indien de Klant het aanbod weigert, bepaalt Fletcher Hotels zelf of zij het toegangsbewijs/de toegangsbewijzen zal terugnemen en de door haar ontvangen vergoeding zal restitueren. Indien zij daartoe beslist, zal Fletcher Hotels uitsluitend verplicht zijn aan de Klant de vergoeding te restitueren die vermeld staat op het toegangsbewijs, of bij gebreke daarvan de vergoeding welke de Klant via het officiële (voor)verkoopadres als bedoeld in artikel 40.1 heeft betaald. In alle gevallen vindt restitutie slechts plaats uiterlijk binnen twee weken na de dag waarop Fletcher Hotels via haar website bekend heeft gemaakt dat het Event zal worden geannuleerd. Restitutie vindt plaats bij een (voor)verkoopadres, na overhandiging door de Klant aan dit (voor)verkoopadres van een geldig en onbeschadigd toegangsbewijs voor het (geannuleerde) event. Servicekosten of overige schade zullen niet worden vergoed.
49.3
Indien het Event als gevolg van of in verband met overmacht moet worden onderbroken, opgeschort of voortijdig moet worden beëindigd nadat het is aangevangen, is Fletcher Hotels in geen geval gehouden tot restitutie van (een gedeelte van) de vergoeding die door de Klant is betaald.
50.1
In aanvulling op het bepaalde in artikel 12, geschiedt het betreden van de locatie van het Event en het bijwonen van het Event door de Klant voor eigen risico, in die zin dat Fletcher Hotels geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt voor schade ontstaan door genoemd betreden of bijwonen zoals bijv. gehoor-, gezichts- en andere lichamelijke stoornissen. Fletcher Hotels hanteert bij Events een gemiddeld geluidsniveau van maximaal 103 dB(A), meetbaar vanuit de bron.
50.2
Fletcher Hotels streeft ernaar dat het programma zoveel mogelijk volgens het aangekondigde tijdschema zal worden uitgevoerd. Bij Events met betrekking tot muziek zal het optreden van de aangekondigde hoofdact in de meeste gevallen worden voorafgegaan door een voorprogramma. Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor afwijkingen in het aangekondigde tijdschema en voor de (eventuele) schade welke daardoor voor de Klant en/of derden mocht ontstaan. Aanvangs- en eindtijden zoals vermeld op toegangsbewijzen zijn onder voorbehoud. De Klant is gehouden om regelmatig te controleren (via de website van Fletcher Hotels en/of het Event) of de aanvangs- en/of eindtijd ongewijzigd is gebleven.
50.3
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor de inhoud en de wijze van uitvoeren van het programma van het Event, waaronder uitdrukkelijk begrepen de lengte van het programma. Fletcher Hotels is evenmin aansprakelijk voor wijzigingen in het programma van het Event.
50.4
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor schade van de Klant die is, ontstaan door verlies of beschadiging van het toegangsbewijs.
51.1
De optredende artiesten en Fletcher Hotels zijn gerechtigd om van het event beeld- en/of geluidsopnamen te (laten) maken en deze beelden te gebruiken voor promotiedoeleinden voor zichzelf of ten behoeve van hun partners of sponsors. Met de aankoop van een toegangsbewijs gaat de Klant ermee akkoord dat gedurende het event beeld- en/of geluidsopnamen worden gemaakt waarop ook bezoekers (en dus mogelijk ook de Klant zelf) te zien en/of te horen zijn. De Klant geeft met de aankoop tevens expliciet toestemming aan de betreffende artiest en/of Fletcher Hotels deze opnamen naar eigen inzicht te verspreiden en/of te exploiteren. Personen die in de opnamen voorkomen kunnen geen recht doen gelden op enige vergoeding.
51.2
Tijdens een event worden sfeer- en Individuele foto’s gemaakt door een professionele fotograaf. Deze foto’s kunnen worden gebruikt voor publicatie op verschillende mediakanalen zoals Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok en onze website.
51.3
De personen op sfeerfoto’s kunnen zonder onevenredige inspanning niet worden geïdentificeerd. Indien u tijdens het event niet wenst te worden vastgelegd, wordt aan u gevraagd dit aan te geven bij de fotograaf. De fotograaf zal hier vervolgens rekening mee houden. Na het eventueel publiceren van de foto’s kan op verzoek van de Klant een foto alsnog worden geblurred of verwijderd.
51.4
Voor Individuele geposeerde foto’s wordt ter plekke altijd vooraf toestemming gevraagd door de fotograaf.
52.1
Het bepaalde in hoofdstuk G is van uitsluitend van toepassing bij reservering door een Klant voor een verblijf van een sportteam (hierna: “Sportteam”) op basis van een Groepsboeking.
52.2
Onder Sportteam wordt in dit Hoofdstuk G verstaan een Groep individuen die tezamen een (wedstrijd)team vormen. Onder leiding van het Sportteam (hierna: “Leiding” wordt (worden) verstaan de persoon (personen) die gedurende het verblijf van het Sportteam als aanspreekpunt voor Fletcher Hotels gelden.
53.1
Alle hotelkamers en overige ruimtes dienen op de dag van vertrek door het Sportteam weer in originele staat te worden gebracht. De Leiding dient alle sleutels van de hotelkamers en de zalen op de dag van vertrek te verzamelen en in een keer in te leveren bij de receptie van de betreffende locatie.
54.1
Het bepaalde in dit artikel 54 is een uitwerking van artikel 5.3. De artikelen 4.4, 5.4, 5.5 en 6 zijn van overeenkomstige toepassing.
54.2
Het Sportteam is verplicht tijdens het verblijf van het Sportteam de aanwijzingen van Fletcher Hotels, onder meer met betrekking tot de veiligheid van het Sportteam en andere aanwezigen, stipt op te volgen. De Leiding is verplicht het Sportteam volledig op de hoogte te stellen van de op de locatie geldende (huis)regels en van de verplichting deze (huis)regels na te komen.
54.3
Het Sportteam dient ervoor te zorgen dat geen geluidsoverlast aan derden wordt toegebracht en dat derden, waaronder medewerkers, Gasten en buren van Fletcher Hotels, met respect worden behandeld.
54.4
De Leiding dient er zorg voor te dragen dat ten minste twee personen gedurende het gehele verblijf van het Sportteam nuchter zijn en aanspreekbaar in geval van eventuele calamiteiten.
54.5
Eventuele gevolgen van het onder invloed zijn van drank en/of verdovende middelen, zoals bijvoorbeeld braaksel of overmatig gebroken glas, dienen door de leden van het Sportteam zelf opgeruimd te worden, bij gebreke waarvan de Klant een direct opeisbare boete van € 150,-- per incident verbeurt, onverminderd het recht van Fletcher Hotels om aanspraak te maken op een aanvullende schadevergoeding indien de werkelijke kosten voor opruimen en/of reinigen hoger zijn.
54.6
Fletcher Hotels is niet aansprakelijk voor schade, diefstal, letsel of ongeval berokkend aan andere Gasten van de locatie of derden. Bij schade toegebracht aan derden zal Fletcher Hotels niet als tussenpersoon bemiddelen maar dient de schade direct door de Klant vergoed te worden aan de gedupeerde.
55.1
In aanvulling op artikel 12, geldt dat alle schade als gevolg door het Sportteam aan medewerkers, Gasten en/of de plaatselijke bevolking veroorzaakte overlast, door Fletcher Hotels zal worden verhaald op de Klant.
56.1
Het bepaalde in artikel 8 is van overeenkomstige toepassing.
57.1
Het is de Klant en het Sportteam ten strengste verboden zich in ruimtes te begeven die niet door de Klant gereserveerd zijn, anders dan verkeersruimten die toegang geven tot gereserveerde verblijfsruimten en/of het restaurant. Overtreding van dit verbod zal leiden tot verwijdering uit de vestiging van Fletcher Hotels. Het is voorts, in verband met de algemene orde en het vrijhouden van vluchtwegen, niet toegestaan om spullen in de gangen te zetten of algemene ruimten (waaronder gangen) te gebruiken voor het in- of warmlopen.
58.1
Indien van andere Gasten, personeel en/of omwonenden klachten worden ontvangen en Fletcher Hotels daarvoor aan hen compensaties (tegoedbonnen) en/of (schade)vergoedingen verschuldigd is, zullen deze worden doorbelast aan de Klant.
59.1
Het bepaalde in hoofdstuk H is uitsluitend van toepassing bij een reservering door een Klant voor een bruiloft.
60.1
Fletcher Hotels verstrekt de Klant op basis van diens wensen een offerte voor (Horeca)diensten in verband met een bruiloft.
60.2
De (Horeca)overeenkomst komt, in afwijking van het bepaalde in artikel 3.1, tot stand door acceptatie van de offerte door de klant en de ontvangst door Fletcher Hotels van de aanbetaling als bedoeld in artikel 67.3.
60.3
De (Horeca)overeenkomst voor een bruiloft kan betrekking hebben op de verhuur van de locatie (zaalruimte/buitenruimte) en/of het verschaffen van logies en/of het verschaffen van maaltijden en drank dan wel het bieden van ondersteuning voor externe catering.
61.1
Fletcher Hotels stelt de locatie, althans alle in de offerte vermelde ruimten aan de Klant ter beschikking op het in de offerte aangegeven tijdstip en draagt er zorg voor dat de klant alle noodzakelijke voorbereidingen kan (laten) uitvoeren. Door Fletcher Hotels zullen geen kosten voor verbruik van gas, elektra en water in rekening worden gebracht, tenzij in de offerte anders is vermeld.
61.2
De Klant en/of de Gasten en/of de personen die door de Klant zijn ingehuurd voor activiteiten die verband houden met de bruiloft (in de ruime zin van het woord) zullen de locatie met respect behandelen, hetgeen inhoudt dat bij het aanbrengen van versieringen en dergelijke niet in plafonds, vloeren, muren, kozijnen en deuren mag worden geboord of getimmerd en dat plakbandresten na afloop van de bruiloft door de Klant dienen te zijn verwijderd. Eventuele versieringen dienen (i) te voldoen aan brandklasse 1 of 2, dat wil zeggen geïmpregneerd zijn in de fabriek en voorzien van een certificaat of geïmpregneerd zijn door een gecertificeerd bedrijf, hetgeen moet blijken uit een impregneercertificaat dat niet ouder is dan vier dagen en (ii) door Fletcher Hotels te zijn goedgekeurd. De brandweer kan deze materialen voorafgaand en tijdens de bruiloft controleren en afkeuren. In het laatste geval is de Klant verplicht de materialen onmiddellijk uit/van de locatie te verwijderen.
61.3
Het gebruik van vuur(werk) en gasflessen is niet toegestaan.
61.4
In afwijking van het bepaalde in artikel 61.3 geldt dat het gebruik van klein vuurwerk (sterretjes, ijsfonteinen, etc.), tafelconfettikanonnen en/of rookmachines is toegestaan, mits de voorafgaande goedkeuring van (de partymanager van) Fletcher Hotels is gevraagd én verkregen.
61.5
De kosten van de basisschoonmaak zijn inbegrepen in de huur van de locatie. Voor de schoonmaak na het gebruik van producten als bedoeld in artikel 61.4, is de Klant in verband met extra schoonmaakwerkzaamheden een aanvullende vergoeding verschuldigd. De hoogte van deze vergoeding is vermeld in de offerte.
62.1
De verstrekking van maaltijden en drank vindt plaats op basis van de afspraken als vermeld in de offerte.
62.2
Het bepaalde in artikel 8 is van overeenkomstige toepassing.
63.1
Ingeval van externe catering zal Fletcher Hotels (een deel van) de keuken van de locatie op het in de offerte overeengekomen tijdstip ter beschikking stellen aan de cateraar van de Klant. Het bepaalde in artikel 8 is van overeenkomstige toepassing.
63.2
Ingeval van externe catering en/of indien tijdens de bruiloft drank wordt genuttigd die niet door Fletcher Hotels is verstrekt is de Klant aan Fletcher Hotels (een) in de offerte vermeld bedrag(en) verschuldigd aan keuken- en/of kurkengeld.
64.1
Indien de Klant naast de locatie en/of maaltijden en drank ook kamers wenst te reserveren, zal het aantal en type kamers in de offerte worden vastgelegd.
65.1
Het bepaalde in dit artikel 65 is een uitwerking van artikel 5.3. De artikelen 4.4, 5.4, 5.5, 6 en 54 zijn van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat voor Sportteam dient te worden gelezen “bruiloftsgasten” en voor Leiding dient te worden gelezen “Klant”.
66.1
Het bepaalde in artikel 54 is van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat voor Sportteam dient te worden geleden “bruiloftsgasten”.
67.1
Alle in de offerte genoemde prijzen zijn onder voorbehoud en inclusief BTW tenzij anders vermeld. De Klant is de prijs verschuldigd die geldt op het moment dat de (Horeca)diensten worden verleend.
67.2
De prijs voor dranken wordt, tenzij in de offerte is gekozen voor een all-in prijs, berekend op basis van nacalculatie.
67.3
Betaling van de prijs vindt plaats in termijnen:
Algemeen
68.1
In afwijking van het bepaalde in hoofdstuk B en hoofdstuk C, geldt het bepaalde in dit artikel 68.
Annulering locatie inclusief inrichten en/of maaltijden en/of logies
68.2
Bij een volledige annulering van een (Horeca)dienst bestaande uit locatie en/of maaltijden en drank en/of logies, is de Klant het hieronder vermelde percentage van de reserveringswaarde verschuldigd:
68.3
Gedeeltelijke annulering en/of wijziging van een (Horeca)dienst bestaande uit maaltijden en/of drank is mogelijk tot drie maanden voorafgaand aan de ingangsdatum voor maximaal 10% van het geoffreerde bedrag.
68.4
Gedeeltelijk annulering en/of wijziging van een (Horeca)dienst bestaande uit logies, is mogelijk:
No show /vervroegd vertrek
68.5
Bij No show ten aanzien van een of meer oorspronkelijk gereserveerde kamers is de Klant 100% van de reserveringswaarde verschuldigd.
68.6
Bij vervroegd vertrek ten aanzien van een of meer oorspronkelijk gereserveerde kamers is de Klant voor de eerste nacht 100% van de reserveringswaarde verschuldigd. Voor de tweede en volgende nachten is de Klant 90% van de reserveringwaarde verschuldigd.
69.1
Het bepaalde in dit Hoofdstuk I is uitsluitend van toepassing bij reservering door een Klant voor een studentenfeest (hierna: “Studentenfeest”).
69.2
Onder de organisatie van het Studentenfeest (hierna: de “Organisatie””) wordt (worden) verstaan de persoon (personen) die gedurende het Studentenfeest als aanspreekpunt voor Fletcher Hotels geldt/gelden. Onder bezoekers (hierna: de “Bezoekers”) worden verstaan de Gasten die het Studentenfeest bezoeken.
70.1
Fletcher Hotels verstrekt de Klant op basis van diens wensen een offerte voor (Horeca)diensten in verband met een Studentenfeest.
70.2
De (Horeca)overeenkomst komt, in afwijking van het bepaalde in artikel 3.1, tot stand door acceptatie van de offerte door de klant en de ontvangst door Fletcher Hotels van een borg van € 2.500,00.
70.3
De (Horeca)overeenkomst voor een Studentenfeest kan betrekking hebben op de verhuur van de locatie (zaalruimte/buitenruimte) en/of het verschaffen van maaltijden en drank dan wel het bieden van ondersteuning voor externe catering.
71.1
Fletcher Hotels stelt de locatie, althans alle in de offerte vermelde ruimten aan de Klant ter beschikking op het in de offerte aangegeven tijdstip en draagt er zorg voor dat de Klant alle noodzakelijke voorbereidingen kan (laten) uitvoeren. Door Fletcher Hotels zullen geen kosten voor verbruik van gas, elektra en water in rekening worden gebracht, tenzij in de offerte anders is vermeld.
71.2
De Klant en/of de Bezoekers en/of de personen die door de Klant zijn ingehuurd voor activiteiten die verband houden met het Studentenfeest (in de ruime zin van het woord) zullen de locatie met respect behandelen, hetgeen inhoudt dat bij het aanbrengen van versieringen en dergelijke niet in plafonds, vloeren, muren, kozijnen en deuren mag worden geboord of getimmerd en dat plakbandresten na afloop van het Studentenfeest door de Klant dienen te zijn verwijderd. Eventuele versieringen dienen te zijn voorzien van een certificaat voor brandwerendheid en door Fletcher Hotels te zijn goedgekeurd.
71.3
Het gebruik van vuur(werk), sterretjes, confettikanons, waterpistolen en gasflessen is niet toegestaan. Bij overtreding van dit verbod is de Klant aan Fletcher Hotels een (aanvullende) schoonmaakvergoeding verschuldigd van € 350,00, onverminderd het recht van Fletcher Hotels om aanspraak te maken op aanvullende schadevergoeding.
72.1
Het bepaalde in dit artikel 72 is een uitwerking van artikel 5.3. De artikelen 4.4, 5.4, 5.5, 6 en 54 zijn van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat in artikel 54 voor Sportteam dient te worden gelezen: “Bezoekers” en voor Leiding dient te worden gelezen: “Organisatie”.
72.2
De Klant dient ervoor te zorgen dat ter zake het Studentenfeest een passende aansprakelijkheidsverzekering wordt afgesloten bij een te goeder naam en faam bekend staande verzekeraar. De Klant zal Fletcher Hotels op eerste verzoek een afschrift zenden van de polis.
72.3
Fletcher Hotels behoudt zich het recht voor het volume van de geluidsapparatuur te verminderen indien sprake is van een overschrijding van de wettelijke geluidsnormen. De Klant vrijwaart Fletcher Hotels voor aan Fletcher Hotels opgelegde boetes vanwege het overschrijden van de wettelijke geluidsnormen.
72.4
Het is Bezoekers niet toegestaan drankjes mee te nemen naar ruimte(n) gelegen buiten de ruimt(n) waarin het Studentenfeest wordt gehouden.
73.1
Het bepaalde in artikel 8 is van overeenkomstige toepassing.
74.1
Het bepaalde in artikel 55 is van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat voor Sportteam dient te worden geleden “bezoekers”.
75.1
Fletcher Hotels zal, afhankelijk van het aantal Bezoekers, zorgdragen voor de inzet van 2 of 3 professionele beveiligers, een en ander zoals nader vermeld in de offerte.
75.2
Eventuele instructies van de beveiligers dienen te allen tijde door de Klant, de Organisatie en de Bezoekers te worden opgevolgd.
76.1
De Klant zal één maand voor de Ingangsdatum van de (Horeca)overeenkomst aan Fletcher een voorschot voldoen ter grootte van 100% van het offertebedrag.
76.2
De eindfactuur voor de door Fletcher geleverde (Horeca)dienst zal door de klant binnen veertien dagen na de factuurdatum aan Fletcher worden voldaan.
76.3
Het bepaalde in de artikelen 10.10 tot en met 10.13 is van overeenkomstige toepassing.
Laatst gewijzigd op: 15 september 2025